دلیل ایجاد چین و چروک پوست صورت و روش‌های نوین جوان‌ سازی

دلیل ایجاد چین و چروک پوست صورت و روش‌های نوین جوان‌ سازی

دلیل ایجاد چین و چروک پوست صورت و روش‌های نوین جوان‌ سازی

آنچه در این مقاله می خوانید…

پوست، به عنوان بزرگترین اندام بدن، همواره در معرض عوامل محیطی و داخلی است که می‌تواند منجر به پیری زودرس و ظهور چین و چروک‌ها شود. این فرایند طبیعی پیری با عوامل مختلفی همچون پرتوهای ماوراء بنفش، کاهش تولید کلاژن و الاستین، و کاهش سطح رطوبت در پوست تسریع می‌شود. در کنار این عوامل، اسید هیالورونیک و ژل پلاکتی تقویت‌شده به عنوان روش‌های نوین جوان‌سازی پوست، نقش مهمی در مقابله با پیری پوست ایفا می‌کنند. در این مقاله به بررسی دلیل ایجاد چین و چروک پوست صورت و روش‌های نوین جوان‌ سازی پوست با استفاده از ژل پلاکتی تقویت‌شده می‌پردازیم. امید است با بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ها، بتوان گام موثری در حفظ زیبایی و سلامت پوست برداشت.

عوامل بوجود آمدن چروک بر روی پوست صورت

پرتوی ماوراء بنفش نور خورشید سهم قابل توجهی در تسریع فرایند پیری بصورت بروز چین و چروک، شاخی شدن پوست و بروز رنگدانه در پوست دارد. بر این اساس می‌توان میزان روند پیری پوست را در چهار دسته قرار داد:

 نوع اول( پوست بدون چروک):

  • مراحل ابتدایی را طی می کند.
  • حداقل چروک وجود دارد.
  • تغییرات رنگدانه‌ای بسیار ناچیز است.
  • پوست شاخی نشده است.
  • چنین پوستی بین سنین 20 تا 30 سالگی دیده می‌شود.

نوع دوم ( چروک در تغییر چهره):

  • تغییرات پیری بطور متوسط وجود دارد.
  • خطوط خنده به هنگام خندیدن ظاهر می‌شود.
  • شاخی شدن پوست در لمس احساس می‌شود ولی قابل روئیت نیست.
  • چنین پوستی بین سنین 30 تا 40 سال دیده می‌شود.

نوع سوم ( حضور چروک پوستی در استراحت):

  • تغییرات پیری به وضوح مشخص است.
  • چروک‌ها بدون تغییر چهره وجود دارند.
  • به وضوح رنگدانه‌های پیری دیده می شوند.
  • شاخی شدن پوست قابل مشاهده است.
  • چنین پوستی بین سنین 50 تا 60 سالگی دیده می شود.

نوع چهارم ( تنها چروک دیده می شود):

  • تغییرات پیری شدید دیده می‌شود.
  • چروک‌ها سرتاسر چهره دیده می‌شوند.
  • رنگ پوست به خاکستری و زردی تغییر می‌کند.
  • رنگدانه‌های پوستی ممکن است به سمت بدخیمی برود.
  • چنین پوستی در سنین بالای 70 سال دیده می‌شود.
دلیل ایجاد چین و چروک پوست صورت و روش‌های نوین جوان‌ سازی

نقش اسید هیالورونیک در جوان سازی پوست

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می‌شود و نقش حیاتی در حفظ رطوبت و کشسانی پوست دارد. این ماده به دلیل قابلیت بالای جذب آب، می‌تواند تا هزار برابر وزن خود، آب را نگه دارد. محصولات حاوی هیالورنیک اسید می‌توانند پوست را عمیقا آبرسانی کرده و خطوط و چین و چروک‌های سطحی را کاهش دهند.

نقش روان سازی را دارد که بطور طبیعی توسط بدن ساخته می‌شود و با غلظت بالا در پوست، داخل مفاصل، داخل چشم‌ها و سایر بافت‌ها وجود دارد و سبب حفظ کلاژن، افزایش رطوبت با مکانیسم نگهداری آب و ایجاد انعطاف و نرمی در بافت ها می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده هیالورونیک اسید دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و همچنین در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد.

نقش اسید هیالورونیک در جوان سازی پوست

در عمل این ماده در آرتروز مفاصل و پیشگیری از پدیده پیری در مفاصل در کمک به ترمیم بافت‌ها در جراحی‌ها و سوختگی‌ها و خشکی پوست موثر است و حتی در جراحی پلاستیک به عنوان ماده پرکننده و یا فیلر از آن استفاده می‌شود. از آنجا که هیالورونیک اسید توانایی ویژه ای در اتصال به مولکول‌های آب دارد باعث حجیم شدن ، نرم و هیدراته شدن پوست می‌شود. 

ویژگی‌های منحصر به فرد این ماده امکان شگفت انگیزی را در درمان‌های پزشکی فرامولکولی ایجاد می‌کند. در حقیقت تلفیق ژل پلاکتی تقویت شده به همراه نسبت مشخصی از هیالورونیک اسید معجونی را پدید می‌آورد که اگر آن را اکسیر جوانی بنامیم بی راه نگفته‌ایم. هم از نظر تئوریک و هم پشتوانه بالینی محکمی که بکارگیری این دو در عمل داشته‌اند مهر تاییدی به این اکسیر جوانی است. به عبارت دیگر تلفیق جدید ترین تکنولوژی‌های موجود در زمینه جوان سازی اوج علم و هنر پزشکی را نشان می‌دهد. امید می‌رود با گسترش این تکنولوژی‌ها بتوانیم سهم قابل توجهی در زیبایی ظاهری و درونی علاقمندان داشته باشیم.

نقش ژل پلاکتی تقویت شده در جوان سازی پوست

در بخش‌های قبل در خصوص نحوه تهیه ژل پلاکتی تقویت شده به اندازه کافی مطالب بازگو شد در اینجا لازم است در خصوص اقدامات تشخیصی و ابزارهای درمانی (داروهای فرامولکولی) اشاره شود تا خوانندگان گرامی از امکانات شگفت انگیز این شیوه از درمان آشنا شوند.

نقش ژل پلاکتی تقویت شده در جوان سازی پوست

امکانات تشخیصی قبل از جوان سازی پوست

از آنجا که هدف درمان در پزشکی فرامولکولی درمان ریشه‌ای یا شفابخش است، شناخت همه عوامل موثر در مشکلات پوستی هر فرد بصورت کاملاً اختصاصی باید مورد بررسی قرار گیرد. اقدامات تشخیصی در سه دسته مختلف صورت می‌گیرد نخست اقدامات تشخیصی در جهت مشخص کردن حضور عوامل محیطی مشکلات پوستی که با کمک تکنولوژی بایورزونانس صورت می‌گیرد عواملی همچون:

  •  اختلالات هورمونی، استرس های هیجانی، کمبود املاح و ویتامین ها، وجود عفونت‌های قارچی ، بررسی واکنش‌های سیستم ایمنی و تایید وجود بیماری‌های اتوایمیون و مقاومت پوست در برابر نور خورشید، بررسی چربی خون، طبیعت و مزاج افراد، بررسی میزان رطوبت پوست، میزان خاصیت ارتجاعی پوست، کمبود کلاژن و الاستین و …

لازم به ذکر است به عنوان سایر علل مشکلات پوستی لازم است تا پاسخ‌های دقیقی پرسش‌های زیر داده شود: نوع داروهای مصرفی، نحوه مراقبت از پوست، نوع و کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی، استرس‌های روحی روانی در زندگی روزمره، شرایط شغلی، سابقه صدمات فیزیکی، رعایت کردن رژیم غذایی خاص، در معرض آفتاب بودن، استفاده از ضد آفتاب، انجام ورزش‌های حرفه‌ای، میزان مصرف آب، وجود یبوست.

  • دسته دوم اقدامات تشخیصی در جهت آنالیز لایه‌های مهم پوست است. از نظر میزان رطوبت، میزان چربی پوست، وجود جوش و تراکم آن‌ها، وجود خاصیت الاستیکی یا انعطاف پذیری پوست و …. تکنولوژی بایورزونانس این امکان را در اختیار می‌گذارد تا تقریبا همه عوامل مربوط به مشکلات پوستی محیطی و یا درونی و سیستمیک مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
  • دسته سوم انتخاب مناسب‌ترین داروی هومیوپاتی و یا سیگنال بایورزونانس است که همه علل زمینه‌ای مشکلات پوست را بطور تخصصی در هر بیمار درمان می‌کند. در این باره مروری خواهیم داشت به ابزارهای درمانی پزشکی فرامولکولی (داروهای هومیوپاتی) که می‌توانند در درمان با ژل پلاکتی تقویت شده نقش مهمی در جوان سازی پوست داشته باشند.

مراحل مختلف  درمان با ژل پلاکتی تقویت شده

  1. پرسش در زمینه وجود عوامل ارثی از وضعیت پوست.
  2. پرسش درباره علل محیطی احتمالی که توجیه کننده مشکلات پوستی باشد.
  3. اقدامات تشخیصی با بایورزونانس جهت تشخیص عوامل اصلی مشکلات پوست.
  4. تشخیص مناسب‌ترین ابزار درمانی که همان داروهای هومیوپاتی باشند.
  5. خونگیری
  6. سانتریفیوژ کردن و جداسازی پلاکت‌ها به منظور تهیه محصول نهایی
  7. تهیه محلول استریل‌ هایپوتونیک.
  8. القاء الکترومغناطیس عوامل درمانگر به محلول هایپوتونیک.
  9. اضافه کردن محلول هایپوتونیک القایی به پلاسمای غنی شده از پلاکت.
  10. اضافه کردن میزان مناسب هیالورونیک اسید.
  11. تکان‌های شدید به محصول نهایی توسط دستگاه پوتنتایزر.
  12. تزریق موضعی به پوست نواحی مورد نظر،  لازم به ذکر است انتخاب نقاط تزریق بوسیله ابزارهای تشخیص دهنده نقاط طب سوزنی همچون آکیوهلث (Acuhealth)  تاثیر این شیوه از درمان را بالا می برد .
  13. بکاربردن درمارولر به همراه آغشته کردن محل با محصول نهایی بدست آمده.

لازم به ذکر است که غالباً 24 ساعت بین تزریق و شستشو باید فاصله باشد. رعایت عواملی که تحت کنترل فرد است  تضمین کننده نتایج درمانی است. برای افرادی که نمی‌توانند کنترل مناسبی روی استرس‌های زندگی داشته باشند و یا عوامل اجتناب ناپذیری همچون مصرف داروهای طولانی مدت دارند و یا شرایط شغلی نامناسب اجتناب ناپذیر دارند باید انتظار خود را از نتایج درمانی کاهش دهند.

محصولات آرایشی و بهداشتی همسان سازی شده

همانگونه که در معرفی ژل تقویت شده پلاکتی اشاره شده است با کمک تکنولوژی بایورزونانس هم امکان تشخیص علل مشکلات پوستی وجود دارد و هم امکان انتخاب بهترین داروهای فرامولکولی که بتواند حداکثر بازدهی را برای فرد داشته باشد. به این ترتیب افرادی که با مشکلات پوستی مراجعه می‌کنند هم اکنون این امکان وجود دارد تا سیگنال‌های شفابخش کاملاً اختصاصی و همسان سازی شده با خود فرد به محصولات آرایشی بهداشتی برای پوست همچون ضد آفتاب، مرطوب کننده و … القاء شود.

محصولات آرایشی و بهداشتی همسان سازی شده

سخن پایانی

با توجه به عوامل مختلفی که در ایجاد چین و چروک و پیری پوست نقش دارند، مانند تأثیر پرتوهای ماوراء بنفش و کاهش مواد ضروری مانند کلاژن و اسید هیالورونیک، حفظ سلامت و جوانی پوست نیازمند روش‌های علمی و پیشرفته است. استفاده از اسید هیالورونیک به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش در حفظ رطوبت و الاستیسیته پوست، به عنوان یک راهکار موثر در کاهش چین و چروک شناخته شده است.

همچنین، تلفیق این ماده با تکنولوژی‌های نوین مانند ژل پلاکتی تقویت‌شده، توانسته است نتایج چشمگیری در جوان‌سازی و بازسازی پوست به ارمغان آورد. با پیشرفت در این روش‌های درمانی، امکان به تأخیر انداختن روند پیری و حفظ زیبایی و شادابی پوست فراهم شده است و می‌تواند امید تازه‌ای برای افرادی باشد که به دنبال بهبود وضعیت پوست خود هستند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دکتر کامران جلالی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *