نقش ژل پلاکتی تقویت شده در درمان آرتروز مفاصل

نقش ژل پلاکتی تقویت شده در درمان آرتروز مفاصل

نقش ژل پلاکتی تقویت شده در درمان آرتروز مفاصل

آنچه در این مقاله می خوانید…

آرتروز مفاصل، یکی از شایع‌ترین مشکلات عضلانی-اسکلتی است که با درد و محدودیت حرکتی قابل توجهی همراه می‌شود. درمان‌های رایج برای آرتروز عمدتاً به تسکین علائم و کاهش التهابات محدود می‌شوند، اما با پیشرفت‌های نوین در عرصه پزشکی، روش‌های جدیدی مانند استفاده از ژل پلاکتی تقویت شده معرفی شده‌اند که می‌توانند به بهبود ریشه‌ای و طولانی‌مدت این بیماری کمک کنند.

نقش ژل پلاکتی تقویت شده در درمان آرتروز مفاصل، به عنوان یکی از ابزارهای پیشرفته در پزشکی فرامولکولی، نقشی اساسی در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده ایفا می‌کند. این تکنولوژی با استفاده از پلاکت‌های خون خود فرد، فرآیندی طبیعی از ترمیم و بازسازی بافت‌ها را تحریک می‌کند. همچنین، همراهی این روش با تکنولوژی بایورزونانس و داروهای هومیوپاتی، امکان ارائه یک درمان جامع را فراهم می‌کند که بر تمام عوامل مؤثر در بروز و پیشرفت آرتروز تمرکز دارد.

در این مقاله، به بررسی نقش ژل پلاکتی تقویت شده در درمان آرتروز مفاصل پرداخته و مراحل تشخیصی و درمانی این رویکرد نوین را مورد بحث قرار خواهیم داد. هدف این است که با ارائه اطلاعات دقیق، خوانندگان با امکانات و توانایی‌های این روش مدرن در بهبود و بازسازی مفاصل آشنا شوند.

نقش ژل پلاکتی تقویت شده در درمان آرتروز مفاصل

در بخش‌های قبل در خصوص نحوه تهیه ژل پلاکتی تقویت شده به اندازه کافی مطالب بازگو شد در اینجا لازم است در خصوص اقدامات تشخیصی و ابزارهای درمانی (داروهای فرامولکولی) اشاره شود تا خوانندگان گرامی از امکانات شگفت انگیز این شیوه از درمان آشنا شوند.

امکانات تشخیصی قبل از درمان آرتروز

از آنجا که هدف درمان در پزشکی فرامولکولی درمان ریشه‌ای یا شفابخش است، شناخت همه عوامل موثر در مشکلات مفصلی هر فرد بصورت کاملاً اختصاصی باید مورد بررسی قرار گیرد. اقدامات تشخیصی در سه دسته مختلف صورت می‌گیرد نخست اقدامات تشخیصی در جهت مشخص کردن حضور عوامل محیطی مشکلات مفاصل که با کمک تکنولوژی بایورزونانس صورت می‌گیرد.

آرتروز زانو

عواملی همچون:

پوکی استخوان در اثر اختلالات هورمونی و یا مصرف داروهای پر عارضه استروئیدی، اختلال و کمبود در کلاژن در ساختار اسکلتی، استرس‌های هیجانی، کمبود املاح و ویتامین‌ها، بررسی واکنش‌های سیستم ایمنی و امکانات ترمیمی و تایید وجود بیماری‌های اتوایمیون، بررسی دلایل اضافه وزن درصورت وجود، چربی خون، طبیعت و مزاج افراد و …

بررسی علل و روش‌های نوین تشخیص و درمان آرتروز

لازم به ذکر است به عنوان سایر علل آرتروز مفاصل لازم است تا پاسخ‌های دقیقی به پرسش‌های زیر داده شود:

نوع داروهای مصرفی، نحوه فشار وارد بر مفاصل، نوع و کیفیت فعالیت‌های فیزیکی، استرس‌های روحی روانی در زندگی روزمره، شرایط شغلی، سابقه صدمات فیزیکی، رعایت کردن رژیم غذایی خاص ، انجام ورزش‌های حرفه‌ای.

دسته دوم اقدامات تشخیصی در جهت آنالیز غشاء سینوویال است برای اندازه‌گیری میزان آسیب وارده است تا بتوان در طول درمان روند ترمیم و بهبودی را دنبال کرد.

غشاء سینوویال

تکنولوژی بایورزونانس این امکان را در اختیار می‌گذارد تا تقریباً همه عوامل مربوط به مشکلات محیطی و یا درونی و سیستمیک آرتروز زانو مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

دسته سوم انتخاب مناسب‌ترین داروی هومیوپاتی و یا سیگنال بایورزونانس است که همه علل زمینه‌ای آرتروز مفاصل را بطور تخصصی در هر بیمار درمان می‌کند.

ابزارهای درمانی پزشکی فرامولکولی

در این باره مروری خواهیم داشت به ابزارهای درمانی پزشکی فرامولکولی (داروهای هومیوپاتی) که می‌توانند در درمان با ژل پلاکتی تقویت شده نقش مهمی در درمان آرتروز مفاصل داشته باشند.

داروهای مربوط به آرتروز مفاصلتعداداسامی مهمترین‌ها
مربوط به درد مفاصل188ARG-M./ARN./BRY./CALC-P./LED./NUX-V./ PLB./PULS./RHUS-T.
مربوط به التهاب مفاصل149ACON./APIS./BELL./BRY./LED./SIL
مربوط به خشکی مفاصل75ARS./CAUST./LED./LYC./PETR./RHUS-T./ SEP./SULPH
مربوط به درد روماتیسمی مفاصل134AUR. /BRY. /CALC-P./ CAUST. / COLCH./ FERR-P. / FORM./ IOD./KALI.B. /LYC./ RHUS-T./  SPIG.
مربوط به درد مفصل زانو209AUR./BENZ-AC./ CALC./CAUST./ CHEL./ KALI-C./LED./RHUS-T./VERAT.
مربوط به خشکی مفصل زانو105ATRO. /BRY./CAUST./LED./LYC./PLAT. / RHUS-T./SIL./STRY./SULPH
مربوط به درد مفصل لگن(HIP)193ARS./CALC./CARD-M./CHEL./COLCH./ COLOC. /HEP./LED./PULS./RHUS-T./ SIL./STRAM.
مربوط به خشکی مفصل لگن38SIL./Bapt./Bell./Ham./Lyc./Ph-ac./Rhus-t./ Sep./Staph./Stry./Zinc.
مربوط به درد مفصل آرنج147Alum./Alumn./Bry./Caust./Coloc./Com./ Gauaj./Iod./Kali-bi./Lac-ac./Lyc./Rhus-t./ Sil.
مربوط به خشکی مفصل آرنج32BRY./Calc./Chel./Kali-c./Led./Lyc./Sep.
مربوط به درد مفصل شانه209CHEL./FERR-M./FERR./RHUS-T./SANG. /SULPH.
مربوط به خشکی مفصل شانه49CALC-S./RHUS-T./Cupr./Fl-ac./Get./ Ham./ Ind./Lyc./Merc-i-f./Nat-c./Petr./Phos.
ستون تعداد: منظور تعداد دارو‌های هومیوپاتی هست که برای موارد ذکر شده آرتروز زانو موجود می‌باشد.

مراحل مختلف درمان با ژل پلاکتی تقویت شده

  1. پرسش در زمینه وجود عوامل زمینه ساز آرتروز زانو.
  2. پرسش درباره علل محیطی احتمالی که توجیه کننده مشکلات مفصلی باشد.
  3. اقدامات تشخیصی با بایورزونانس جهت تشخیص عوامل احتمالی آرتروز.
  4. تشخیص مناسبترین ابزار درمانی که همان داروهای هومیوپاتی باشند.
  5. خونگیری.
  6. سانتریفیوژ کردن و جداسازی پلاکت ها به منظور تهیه محصول نهایی
  7. تهیه محلول استریل هایپوتونیک.
  8. القاء الکترومغناطیس عوامل درمانگر به محلول هایپوتونیک.
  9. اضافه کردن محلول هایپوتونیک القایی به پلاسمای غنی شده از پلاکت.
  10. اضافه کردن میزان مناسب هیالورونیک اسید.
  11. تکان های شدید به محصول نهایی توسط دستگاه پوتنتایزر.
  12. تزریق موضعی به پوست نواحی مورد نظر،  لازم به ذکر است انتخاب نقاط تزریق بوسیله ابزارهای تشخیص دهنده نقاط طب سوزنی همچون آکیوهلث تاثیر این شیوه از درمان را بالا می برد .

سخن پایانی

درمان آرتروز مفاصل به‌ویژه با روش‌های نوین مانند ژل پلاکتی تقویت شده، چشم‌انداز جدیدی را برای بیماران فراهم کرده است. نقش ژل پلاکتی تقویت شده در درمان آرتروز مفاصل این است که نه‌تنها به تسکین علائم می‌پردازد، بلکه با تحریک فرآیندهای ترمیمی طبیعی بدن، بهبود پایدار و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده را هدف قرار می‌دهد. با ترکیب تکنولوژی بایورزونانس و داروهای هومیوپاتی، امکان بررسی و درمان علل ریشه‌ای آرتروز به صورت جامع فراهم شده است.

این شیوه درمانی، با توجه به مزایای آن از جمله استفاده از عوامل طبیعی بدن و تمرکز بر درمان اختصاصی هر بیمار، می‌تواند جایگزینی مناسب برای روش‌های سنتی و دارویی باشد. بهبود عملکرد مفاصل، کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی بیماران، از دستاوردهای کلیدی این روش هستند که نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر در درمان آرتروز می‌باشند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دکتر کامران جلالی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *