مزایای پزشکی فرامولکولی که خیلی ها نمی دانند!!!

مزایای پزشکی فرامولکولی که خیلی ها نمی دانند!!!

مزایای پزشکی فرامولکولی

آنچه در این مقاله می خوانید…

در دنیای امروز، ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سطح سلامتی از مهم‌ترین اهداف پزشکی محسوب می‌شود. پزشکان همواره در تلاش بوده‌اند تا با درمان و تشخیص دقیق بیماری‌ها، سلامت افراد را بهبود بخشند. یکی از روش‌های نوینی که در این مسیر ظهور کرده است، پزشکی فرامولکولی است. مزایای پزشکی فرامولکولی در تشخیص و درمان بیماری‌ها به‌گونه‌ای است که نه تنها به دقت بالاتری دست می‌یابد، بلکه با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های وجودی انسان، از جسمی تا روحی و روانی، به شکلی جامع‌تر به بهبود سلامت می‌پردازد. این رویکرد تلفیقی به پزشکی، می‌تواند به‌طور چشمگیری کیفیت زندگی افراد را ارتقا دهد و به طول عمر آن‌ها نیز بیافزاید.

تلاش پزشکان برای افزایش کیفیت زندگی

برکسی پوشیده نیست که تمام تلاش پزشکان برای درمان بیماری‌ها و تشخیص بیماری‌ها منجر به ارتقای سطح سلامتی یا افزایش سطح سلامتی و در نهایت منجر به افزایش کیفیت زندگی شده است، با این حال اقداماتی که در طب کلاسیک صورت می‌گیرد و منجر به پیدایش رشته‌های تخصصی مختلف شده است نشان می‌دهد که با توجه به دیدگاهی که در طب کلاسیک وجود دارد تلاش بر این بوده است که در حیطه‌های تخصصی با دقت بیشتری عواملی که باعث ایجاد بیماری می‌کنند شناسایی شوند و درمان‌های دقیق تری صورت بگیرد.

افزایش کیفیت زندگی با پزشکی فرامولکولی

آنچه که ما از رشته‌های تخصصی مختلف در طب کلاسیک انتظار داریم ، تشخیص بهتر بیماری‌ها و درمان بهتر آن‌ها است برای اینکه در نهایت منجر به ارتقاء کیفیت زندگی افراد شود. در ظاهر به نظر می‌رسد این گونه تقسیم‌بندی یا پیدایش رشته‌های تخصصی ، دقت این طب را در تشخیص بیماری‌ها و درمان آن‌ها در لایه‌های مختلف وجودی انسان افزایش داده است.

با این حال تجارب ما از زندگی و استفاده از طب کلاسیک در زندگی ما این یافته را تایید نمی‌کند ، درست است که رشته‌های تخصصی می‌توانند با دقت بیشتری به بیماری‌ها رسیدگی کنند اما مشکلی که اینجا به وجود می‌آید این است که با تخصصی‌تر شدن رشته‌های مختلف پزشکی باعث می‌شود که پزشک مربوطه روی یک نقطه خاص، یک بخش خاص، یک اُرگان خاص متمرکز شود و وسایر ارگانها از حیطه‌یِ تخصصی او فاصله‌ی زیادی می‌گیرند.

چالش‌های طب کلاسیک : تخصص‌گرایی و محدودیت‌ های آن

به این معنی که وقتی شما به متخصص قلب مراجعه می‌کنید او موظف است که قلب شما را به شکل تخصصی و فوق تخصصی ببیند و تشخیص‌های مرتبط با آن بدهد، ولی خیلی راجع به شرایط روحی روانی شما کنکاش نمی‌کند و این درطولانی مدت باعث ایجاد شکاف بین متخصصین مختلف شده است، طوری که انسان به عنوان موضوعی که اقدامات تشخیصی و درمانی روی او صورت می‌گیرد عملاً به شکل جداگانه ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و این می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در مسائل تشخیصی و درمانی شود.

تخصص‌گرایی و محدودیت‌ های آن

در نظر بگیرید که برای مشکلی به یک متخصص مراجعه کردید وقتی که به این متخصص مراجعه می‌کنید ،سعی می‌کند فقط در حیطه تخصصی خود به شما رسیدگی کند. در نظر بگیرید ماشینی برف پاکنش مشکل پیدا میکند ، آیا مشکل پیدا کردن در زمینه برف پاکن باعث می‌شود که کیفیت رانندگی شما تغییر پیدا کند؟ امکان دارد در شرایطی که بارندگی است تاثیر ایجاد کند ولی در کیفیت رانندگی شما و حرکت اتومبیل خللی ایجاد نمی‌کند.

یا یک بخش دیگری از ماشین مشکل پیدا کند خیلی در مورد حرکت ماشین و کارایی که دارد تاثیرگذار نخواهد بود، ولی در مورد انسان به هیچ وجه این گونه نیست .

اهمیت پزشکی فرامولکولی با رویکرد طب تلفیقی

حالات روحی مختلفی که ما تجربه می‌کنیم به شدت بر روی سلامت جسم ما تأثیر دارد و بالعکس و این نشان می‌دهد که اگر قرار است کیفیت زندگی ما تغییر پیدا کند ما به چیزی بیشتر از متخصصین طب کلاسیک نیاز داریم ، یعنی طب‌تلفیقی.

یک متخصص طب تلفیقی یکی از موارد مهمی که رعایت خواهد کرد دیدگاه کل‌نگر خودش نسبت به تمام بیماری‌هایی است که یک فرد می‌تواند دچار آن شود، علیرغم اینکه دانش او به اندازه یک متخصص در طب کلاسیک نیست ولی حداقل اطلاعات را دارد و می‌تواند با اقدامات تشخیصی که بر پایه نه فقط طب کلاسیک ، سایر رشته‌های پزشکی است عوامل بیشتری را تشخیص دهد و در نهایت درمان مناسب تری را انتخاب کند که منجر به افزایش سطح سلامتی یا ارتقای کیفیت زندگی می‌شود . بنابراین میتوانیم به جرات بگوییم که یکی از مزایای طب تلفیقی به ویژه پزشکی فرامولکولی کمک غیر قابل انکاری به افزایش کیفیت زندگی افراد است.

افزایش طول عمر با پزشکی فرامولکولی

حتما شنیده‌اید که یکی از آرزوهای بشر دسترسی به عمر جاودان بوده است و در واقع شاید یکی از مهمترین دلایل پیدایش علم پزشکی ، برطرف کردن بیماری‌ها و موانع سلامتی است برای اینکه افراد به یک عمر طولانی تری دسترسی پیدا کنند .

هر چند بشر امروزی بیشتر از طول زندگی به عرض زندگی یا در واقع کیفیت زندگی اهمیت می‌دهد با این حال پرداختن به موضوع طول عمر مسئله بسیار جدی است. تجارب مختلف در علم پزشکی به ویژه پزشکی کلاسیک نشان می‌دهد که تمام امکانات بشر حتی دستاوردهای مختلف در علوم دیگر دست به دست هم داده اند، برای اینکه بتوانند به بشر کمک کنند تا علاوه بر افزایش کیفیت زندگی ، طول عمر بیشتری را برای انسان به ارمغان بیاورند.

افزایش طول عمر با پزشکی فرامولکولی

اتفاق‌هایی که دراین زمینه افتاده است نشان می‌دهد اقدامات تشخیصی و درمانی که در طب کلاسیک وجود دارد به عنوان محور اصلی پزشکی فرامولکولی ، نشان داده است که این پیشرفت‌های اخیر در تشخیص عوامل برهم زننده سلامت و به ویژه در زمینه درمان آن ها بسیار موفق عمل کرده است.

با این حال پزشکی فرامولکولی توانسته است با تشخیص عوامل بیشتری که طول عمر ما را تهدید می‌کنند و ارائه درمان‌هایی با کمترین عارضه جانبی نقش مهمی در افزایش طول عمر افراد داشته باشد . به این معنی پزشکی فرامولکولی پا به پای اقداماتی که در طب کلاسیک صورت گرفته است و دستاوردهای سایر طب‌های مختلف مثل هومیوپاتی و طب سنتی توانسته است نقش مهم و جایگاه ویژه‌ای در افزایش کیفیت زندگی و افزایش طول عمر افراد داشته باشد.

مزایای تشخیصی پزشکی فرامولکولی

پزشکی فرامولکولی به نوعی طب تلفیقی است که از شاخه های مختلف پزشکی کمک می‌گیرد برای اینکه بتواند به بیماران خدمت کند، برای اقدامات تشخیصی از طب کلاسیک استفاده می‌کند و برای اقدامات درمانی از طب هومیوپاتی و برای حفظ سلامتی و اصلاح سبک زندگی از طب سنتی بهره می‌گیرد .

آنچه که مزیت اقدامات تشخیصی برای پزشکی فرامولکولی در نظر گرفته می‌شود استفاده از تمام اقدامات تشخیصی به ویژه آنچه که در طب کلاسیک وجود دارد در هومیوپاتی است و آنچه که در طب سنتی به عنوان اقدام تشخیصی می‌دانیم و همه اینها توسط فناوری بایورزونانس اتفاق می‌افتد.

در نظر بگیرید به دلیل مشکوک بودن به داشتن تومور مغزی فردی به پزشک متخصص در طب کلاسیک مراجعه می‌کند برای اینکه مشخص شود واقعا توموری وجود دارد یا نه ، از فرد سی تی اسکن به عمل می‌آورند. نتیجه انجام سی تی اسکن دریافت مقادیر جزئی از اشعه ایکس است که می‌دانید اشعه‌ای است که عارضه دارد و از طرف دیگر در نظر بگیرید برای غده تیروئید از اسکن تیروئید استفاده می‌شود که مجبورند برای انجام این تست مقادیر اندکی از ماده رادیواکتیو وارد بدن کنند برای اینکه بتوانند تصویر واضحی از خود غده تیروئید داشته باشند .

بنابراین همان گونه که می‌دانید اقدامات تشخیصی که در طب کلاسیک صورت می‌گیرد می‌تواند عوارضی در پی داشته باشد . اما از ویژگی‌های منحصر به فرد به کارگیری تکنولوژی بایورزونانس در تشخیص بیماری‌ها این است که ، جدا از اینکه عارضه جانبی ندارد ، می‌تواند یک تشخیص همه جانبه برای بیمار ایجاد کند و به پزشک بسیار کمک می‌کند برای اینکه بتواند سایر مشکلات بیمار را تشخیص دهد و در نهایت در اقدام درمانی نهایی بتواند از این یافته‌های خود در تشخیص بیماری‌های فرد استفاده کند و بهترین درمان را ارائه دهد. بنابراین یکی از مهمترین مزایای اقدامات تشخیصی در پزشکی فرامولکولی استفاده کردن یا به کارگیری تکنولوژی بایورزونانس است.

مزایای درمانی پزشکی فرامولکولی

همه‌ی تلاش داروسازان در طب کلاسیک تهیه داروهایی است که بیشترین تاثیر درمانی را با کمترین عارضه جانبی داشته باشند . همانگونه که قبلا به آن اشاره شده است هر دارویی که در طب کلاسیک مصرف می‌شود به نوعی سمی است که در شرایط خاصی مزایای آن به معایب آن برتری دارد و یک بیمار می‌تواند به مدت طولانی از داروهای موجود استفاده کند و نه تنها بهبودی را در مشکلاتش تجربه کند بلکه عوارض خیلی کمتری را هم در این میان تجربه کند .

در واقع این یکی از دستاوردهای مهم طب کلاسیک است که توانسته است داروهای متنوع و متعددی را تولید کند که بیشترین تاثیر درمانی و کمترین عارضه جانبی را دارند، ولی به هر حال هر دارویی که استفاده می‌شود به ویژه داروهایی که در بیماری‌های مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد و لازم است طولانی مدت استفاده شود بدون عارضه جانبی نخواهد بود.

داروهای گیاهی

باور غلطی وجود دارد که افراد فکر می‌کنند داروهای گیاهی داروهای طبیعی هستند و استفاده از آن ها بدون عارضه جانبی خواهد بود. این تصور اشتباه باعث شده است افراد بعضا در مصرف داروهای گیاهی زیاده روی کنند و خودشان ،خودشان را مسموم کنند ، در واقع خوددرمانی عملاً به هر شکلی میتواند مشکل ایجاد کند .

آنچه که پزشکی فرامولکولی را نسبت به درمان‌هایی که در طب سنتی یا طب کلاسیک ارائه می‌شود متفاوت کرده است ، همین ویژگی‌های خاص داروهای فرامولکولی است. در تمام دنیا عملاً درمانهای دارویی درمان‌هایی هستند که با استفاده از مولکول‌های خاصی اقدام به درمان بیماری‌ها می‌کنند ، اما روش‌هایی که مبتنی بر درمان‌های غیردارویی است به ویژه پزشکی فرامولکولی که از داروهای فرامولکولی استفاده می‌شود یا داروهایی که از طریق فناوری بایورزونانس تهیه می‌شود این ها یا مطلقا عارضه جانبی ندارند یا بسیار اندک خواهد بود . بنابراین یکی از مهمترین مزایای درمانی پزشکی فرامولکولی استفاده از اقدامات غیر دارویی است که یا عارضه ندارد یا از کمترین عارضه برخوردار است.

سخن پایانی

تلاش‌های بی‌وقفه پزشکان و توسعه رشته‌های تخصصی در طب کلاسیک به ارتقای تشخیص و درمان بیماری‌ها و بهبود کیفیت زندگی افراد منجر شده است. اما این تخصص‌گرایی، با تمرکز بر یک بخش خاص از بدن، ممکن است به کاهش نگرش کل‌نگرانه نسبت به بیمار بیانجامد. این محدودیت‌ها، اهمیت رویکردهای تلفیقی را برجسته می‌کند.

پزشکی فرامولکولی با بهره‌گیری از دیدگاه کل‌نگر، تلفیقی از طب کلاسیک، هومیوپاتی و طب سنتی، به ارتقای سطح سلامتی و افزایش طول عمر افراد کمک می‌کند. استفاده از فناوری بایورزونانس در اقدامات تشخیصی و داروهای فرامولکولی در درمان بیماری‌ها، عوارض جانبی را به حداقل رسانده و تأثیر درمانی را افزایش می‌دهد.

در نهایت، پزشکی فرامولکولی به عنوان یک رویکرد تلفیقی و کل‌نگر، نقش بسزایی در بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر افراد دارد و می‌تواند به عنوان یک مکمل مؤثر برای طب کلاسیک به کار گرفته شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دکتر کامران جلالی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *